Sembang #62 : Rekod Otak

Bila aku mula-mula tulis dalam #sembang, kebanyakannya adalah benda yang bermain dalam kepala, tapi dalam bentuk ulasan. Dengan kata lain, aku fikir dulu baru tulis.

Aku jumpa sahabat yang selalu long distance travel, katanya dia akan rekod voice  note pasal apa-ap benda yang dia terfikir dalam phone. Aku ingat mende macam ni saintis gila dalam movie je buat. Tapi benda yang mencetusnya masih sama, suasana tenang, otak mengelamun.

Dalam kes aku, waktu menunggu dekat airport berjam2, 16 jam dalam flight, di akhiri dengan jetlag. Aku curahkan dalam note dan tulis blog.

Aku rasa nak buat benda sama, tak payah fikir panjang. Tulis apa saja terlintas. Random. Mungkin ada million dollar idea. Sapa tahu. Aku commute 2 jam sehari pergi kerja, penuh lamunan. Haha

#lamunan

Orang dulu-dulu panggil diari.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sembang #41 : Antara Inovasi dan Punoh

Sembang #52 : Peralihan Bahasa

Cerita Jet Lag #15 : Kecoh Sebentar di Detroit